To, že mají prakticky všechny firmy vlastní internetové stránky, se stalo něčím naprosto normálním. Jen málokdo se však zamyslí nad tím, proč se jim to vůbec vyplatí. Přeci jen, jsou to náklady navíc, ať už na provoz serveru samotný, tak i na designéry či webmastery, kteří web spravují. A jediný způsob, jak by se to mohlo vyplatit, je ten, že by jim provoz webové stránky zvýšil prodej. Jistě, ne všechny firmy vlastní web mají. Především malí podnikatelé se leckdy spokojí s tím, že jsou uvedeni v seznamu firem na Googlu, případně na Seznamu, a lidé si je tak mohou najít. Přesto není pochyb, že vlastní web má značné výhody. V první řadě s jeho pomocí můžete zákazníka podrobně seznámit se svou nabídkou, ukázat mu aktuální akce a slevy, případně mu své zboží rovnou přes internet prodat. A vzhledem k tomu, jak moc si lidé cení pohodlí, je celkem jasné, že tyto možnosti budou zhusta využívat. To je ostatně také důvod, proč některé firmy dokonce své kamenné pobočky zavřely a nyní provozují obchod přímo přes internet. To ovšem nejsou všechny výhody, které vlastní internetová stránka má. Lze ji totiž také využit k poměrně účinné propagaci, a je pravdou, že v marketingu se s ní poměrně často počítá. Vzhledem k tomu, že ji můžete v mezích zákona vytvořit přesně podle svých představ, nic vám nebrání, aby vaši firmu zároveň podpořila. Typickým příkladem je uveřejňování pozitivních recenzí na hlavní stránce, které mají vyvolat dojem důvěryhodnosti. Samozřejmě je jasné, že to nebude fungovat vždy. Zde velmi záleží na tom, na jakou cílovou skupinu je naše firma zaměřena. Především ti starší totiž nemají příliš znalostí a zkušeností práce s internetem, a mnohdy si raději zajdou do kamenné prodejny. Mladší ročníky to pak mají obvykle naopak. Ani jeden způsob není samozřejmě špatný, je však dobré vědět, jak na tom naše cílová skupina je, a svou obchodní strategii i webovou stránku tomu přizpůsobit. Tak se náš zisk ještě zvýší.